Effektiv marketing for din virksomhed – sådan skaber du synlighed for din hjemmeside

Effektiv marketing for din virksomhed – sådan skaber du synlighed for din hjemmeside

Vil du gerne have flere hits på din hjemmeside? Marketing er et uundværligt redskab for alle virksomheder både store og små. Når du arbejder med et start-up, er det essentielt, at du også arbejder hårdt for, at skabe opmærksomhed omkring dig selv. 

Det gør du med en række forskellige marketingsredskaber. 

Vil du gerne blive klogere på, hvordan du skaber mere synlighed for din hjemmeside? Så læs med her. 

Bliv en haj til SEO

SEO står for søgemaskineoptimering. Det betyder kort fortalt, at du gør din hjemmeside mere synlig på de store søgemaskiner som Google og Bing. Når en kunde søger efter en bestemt hjemmeside på for eksempel Google, så er de mest velbesøgte links naturligvis dem, som ligger øverst på søgelisten. 

Så hvordan får du netop din hjemmeside øverst på listen? Det gør du ved at bygge artikler på dit websted, som indeholder søgeord, der appellerer til søgemaskiners algoritme. Du kan for eksempel optimere dit websted ved at bruge søgeordet i artikler på din hjemmeside. Husk at gøre det naturligt og lad være med at overdrive.

Benyt dig af LinkBuilding artikler

LinkBuilding er også en form for søgemaskineoptimering. LinkBuilding betyder, at du bygger link fra dit websted til andre websteder, for at gøre din virksomhed mere synlig for andre. 

Det kan for eksempel være ved at linke en hjemmeside om madlavning, dyrefoder eller undertøj til kvinder på din platform. På den måde skaber du mere trafik på dit websted, fordi du er linket til andre hjemmesider. 

Spred dig ud på forskellige platforme

Det er ikke nok, at du blot er aktiv på din hjemmeside. Hvis du skal have opmærksomhed, så skal du også sprede dig ud på andre platforme. 

Du kan for eksempel lave reklamer på sociale medier som Instagram eller TikTok. Mange unge er aktive på sociale medier, så hvis du gerne vil appellere til denne målgruppe, så kan det godt betale sig, at arbejde med social media marketing.

Fokus på brugervenlighed

Har du nogensinde prøvet at besøge et websted, som var så elendigt designet, at du med det samme gav op og klikkede væk. Brugervenlighed er et nøgleord, hvis du gerne vil have, at kunder besøger din hjemmeside. 

Hvis dit websted er plastret til med tekst og billeder, så kan man slet ikke finde rundt. Skær ned på tekst og billeder og gør det nemt for kunden at finde rundt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.