Som så mange andre sportsgrene så har de sociale medier været en vigtig del af fodbold-klubbernes branding. Og ikke mindst for DBU – de danske landshold. Al deres branding foregår selvfølgelig ikke kun via opslag på Facebook. Men det er en måde, at nå deres kernegruppe med de budskaber de har fået udarbejdet. Det har været vigtigt for DBU, at få genoprettet det lidt blakket ry de har fået. Ikke kun pga interne problemer, men også dårlige resultater på banen og svag tilskueropbakning.
DBU har for eksempel formået at få deres målgruppe til, at rykke sammen i bussen – sammen med landsholdet. Altså de har bragt deres publikum helt ind og tæt på landsholdet, så man næsten føler sig som en del af holdet. Hvilket jo også er meningen, når man skal skabe et fællesskab. Det er bare ikke så nemt som det lyder. Men DBU har blandt andet brugt en masse energi på, at få målgruppen til at interagere med deres opslag og det har virket ret godt.
Har du ikke et talent der rækker til topfodbold eller markedsføring hos en af de store “drenge”, så kan du altid rette fokus mod et fodboldbord og blive champ der.
Bordfodbold er i manges øjne måske ikke en sportsgren man betragter som særlig seriøs, men faktisk er det efterhånden ikke på barer og i studiemiljøer de står. Der kommer flere og flere klubber og også her bruges de sociale medier flittigt.
De sociale medier er – med den rette strategi – blevet er super våben i enhver brandingstrategi. Og specielt fordi alle kan være med. Det handler ikke kun om store penge, men med den rette strategi og indsigt i ens sport og ens målgruppe, så har man virkelig gode muligheder for synlighed og for at få styrket ens brand.
Se videoen nedenfor så du kan se hvor dygtig du skal være for, at kunne bide skeer med de bedste i bordfodbold.