Hvordan det digitale holder begravelsesindustrien i live [DEL 1]

Hvordan det digitale holder begravelsesindustrien i live [DEL 1]

I forlængelse af ordene fra Benjamin Franklin, “Intet er sikkert, udover døden og skatter”. Alligevel nyder vi forbrugere ikke helt, at tale om det. Bortset fra måske til Halloween, hvor vi klæder os ud som de døde, spøgelsesagtige og som mumier og zombier. Halloween har dog ikke altid været en periode med så meget kommerciel værdi. Det var oprindeligt kendt for, at være noget kulturelt for at ære dem som er døde.

Og mens vi tøver med at tale om døden, blev denne Halloween, lidt interessant. Hvad kan vi lære af begravelsensverden.

Vi besluttede, at tale med nogle af de fremtrædende folk i begravelsesindustrien. Selvom der ikke er nogen voldsom dataindsamling i form af markedsindtægter i begravelsesbranchen, er der stadig data at finde forskellige steder.

Industrien i Danmark er flere hundrede millioner værd om året. Men fortjenesten for mange bedemænd – særligt de lokale bedemænd – er meget lille.

Branchen har aldrig satset stort på markedsføring, da døden stadig er et følsomt emne. Dertil kommer, at begravelsesbranchen står over for nogle restriktioner i form af betalt reklame og traditionel markedsføring. Samt selvfølgelig etikken og følsomheden omkring døden og tabet af nære.

den digitale begravelsesindustri

Selvom mange har printannoncer i de store aviser, tjener disse hovedsagelig som fyldstoffer til siden – og bare så familier ved, hvor de skal kigge efter kontakterne, når tiden er. Når det kommer til tv- og radiospredning er der minimal med dækning.

Traditionel markedsføring er stadig stor, da målgruppen stadig består af folk der ikke er IT-kyndige. Men det er selvfølgelig i stigende grad en tendens, som ændrer sig.

Digitalisering af begravelsesbranchen

Men ligesom enhver anden industri har digitalisering også ramt begravelsesindustrien, især som yngre familier tager ansvaret.

Yngre familier stoler meget på internettet når der skal findes information. Som sådan vil folk generelt også være mere villige til, at diskutere død og tab. De digitale og sociale medier har ikke kun udjævnet spillereglerne og tilladt familier, at planlægge fremad, men har også gjort det muligt for virksomhederne at nå ud til yngre forbrugere, der tidligere ikke var indenfor “normal” rækkevidde.

Men stigningen af ​​sociale medier og brugen af ​​internettet til markedstjenester er et tveægget sværd. Selvom der måske nu er flere muligheder for kunderne, at kunder kan sammenligne priser og service, gør det også kunderne modtagelige for de enkelte operatører uden omkostninger som følge af, at det er let at oprette en digital tilstedeværelse.

Fortsættes… [Klik her for del 2]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.