Sådan kan du gøre din virksomhed mere synlig for dine kunder

Sådan kan du gøre din virksomhed mere synlig for dine kunder

Sponsoreret indhold

Går du rundt og brygger på en forretningsidé, eller har du netop startet din egen virksomhed, så overvejer du sandsynligvis, hvordan du bedre kan nå ud til din udvalgte målgruppe.

Alt efter, hvilken type virksomhed du driver, kan det være svært ikke at forsvinde i en sand underskov af unge, konkurrencedygtige virksomheder.

Det er derfor enormt vigtigt, at du sørger for – og arbejder intensivt med – din virksomheds synlighed over for dine potentielle kunder. Et eksempel kunne være gennem betalte reklamer og arbejde med content. Freelancearbejde bruges hyppigt i den forbindelse.
Overvejer du at benytte freelancere, kan du låne til lønninger for at finansiere deres arbejde.

Der er en bred vifte af muligheder i forbindelse med at forbedre din virksomheds synlighed på markedet. Herunder finder du to metoder, som på forskellig vis kan hjælpe netop din virksomhed til at træde frem som den nye stjerne i industrien.

Branding

SEO er en god metode til at få nye virksomheder frem i lyset. For at din virksomhed virkelig kan få success, må du kombinere din indsats indenfor SEO med en veludviklet brandingstrategi. Brandingstrategien skal definere, hvad der gør din virksomhed eller dit produkt bedre end dine konkurrenters.

Det vigtige er, at du knytter værdier til din virksomheds navn. Så når din kunde tænker på dit brand, skal de tænke på netop disse værdier. Det kunne eksempelvis være exceptionel kundeservice eller design. På dette stadie kan det være nødvendigt at benytte betalte reklamer.

Når man taler om branding, er det er ikke blot værdier, der karakteriserer din virksomhed. Også ting som en jingle i reklamer eller en bestemt farve, som du benytter på dine produkter og hjemmesider er yderst vigtige faktorer. Faktisk kan hvad som helst, som får dine kunder til at henlede tanken på din virksomhed, overordnet kategoriseres som branding.

SEO

En måde, du kan gøre din virksomhed synlig for dine kunder, er, en metode som i den seneste tid har fået stor opmærksomhed. SEO, eller søgemaskineoptimering, er en metode, som, hvis brugt rigtigt, gør din virksomhed synlig på Googles (eller andres) søgemaskine.

Ved at optimere din hjemmeside og content til Googles algoritmer kan du få din side til at rangere højere ved bestemte googlesøgninger. Dette er interessant for din virksomhed, da næsten 90% af alle søgninger på internettet foregår via Google. Samtidig er det øverst placerede søgeresultat ved et givent søgeord klart det, som bliver klikket mest på.

Når du skal optimere dine sider, er det vigtigt at benytte bestemte nøgleord i din hjemmesides tekster. Det er dem, som din kunde søger efter på nettet. Andre parametre som blandt andet links til andre sider, navngivning af filer og undertekster på dine videoer er alle med til at vise Google, at du er førstepladsen værdig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.