Reklamer på de digitale medier – micro-case: Kajakker

Reklamer på de digitale medier – micro-case: Kajakker

Dette er en mini-case på effekten af reklamer på de digitale medier for, at få forbedret de organiske søgninger.

Micro-case på en kajak side

Jeg har lavet en mini-case – som burde være lidt længerevarende for at få “endegyldigt” bevis for resultatet – omkring en webshop, som sælger oppustelige kajakker. Den ligger ikke super godt placeret på Google på de primære søgeordsfraser – det vil sige, at den ligger der hvor man gemmer mord – på Googles side 2.

Seven-tips-for-driving-Facebook-traffic-to-your-website-large

For at få trafik, med konverteringer for øje, men også for at Google til at se det som en side folk bruger tid på og som skal betragtes som en autoritet, så har jeg lavet nogle Facebook-kampagner. Kampagner skal drive trafik til siden, selvfølgelig. 1. prioritet er at få salg. 2. prioritet er at få så mange folk som muligt til, at bruge så lang tid som muligt på siden.

Er det så sket, at der er kommet mere trafik på kajak siden?

Ja, der er kommet en lille bitte stigning. Den er ikke kommet på side 1 endnu, men den har taget 2-3 pladser. Det er ikke meget og der skal mere tid til selvfølgelig. Og det er svært isoleret set, at se om det er det ene eller det andet der har skabt springet. Der er ikke lavet andre tiltag på kajak siden på samme tid. Men tid kan give bedre resultater og andre sider med kajakker kan også tabe pladser.

Men når alt kommer til alt, så kræver det en meget større indsats for at finde ud af om social trafik kan give placeringer på Google. Neil Patel siger, at sociale medier ikke direkte påvirker søgeresultaterne, men den trafik og de konverteringer du skaffer vil, ultimativt kunne give placeringer alligevel, da folk kan lide din side.

MMF-boost-facbook

Hvis du vil vide mere om online markedsføring og reklamer, så kan du hoppe over på e-reklamer.dk og se mere.

Og du kan også se mere om kajakker og hvad det kan gøre for dit liv og din hverdag – læs artikel her.

Hang tight og ha’ en god weekend. Der kommer snarest endnu et indlæg om markedsføring, team building eller virksomhedstrategi. Hvad det præcist bliver finder jeg ud af, når der kommer noget aktuelt og interessant.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.